שר הביטחון החליט: הסגר על יהודה ושומרון לא יוארך

    איתי גדסי No Comments on שר הביטחון החליט: הסגר על יהודה ושומרון לא יוארך

    במסגרת ההבנה הצבאית כי סגר רק מזיק ולעבוד זה טוב הודיע שר הביטחון, בני גנץ כי לא יוטל סגר על איו"ש בחול המועד וכי ימשיכו להתקיים הערכות מצב בהמשך בהתאם להתפתחויות | כל הפרטים

    מהומות בהר הבית צילום: ארכיון. דוברות המשטרה
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר משטרה עצרה 470 מתפרעים במהומות האלימות במסגד אל אקצא ביום שישי האחרון, ערב השבת והחג. אז פעלו כוחות המשטרה במקום להדיפת עשרות מחבלים שהתפרעו ויידו אבנים לעבר הכוחות במשך זמן ממושך. חלק ממפרי הסדר האלימים התבצרו בתוך המסגד, יידו אבנים וקראו קריאות הסתה. במסגרת המהומות והחשש להתלקחות, הוטל עוצר ומגבלות כניסה על פלסטינים

    הערב, עם מוצאי השבת ויו"ט ראשון של פסח, התקיימה הערכת מצב (טלפונית) בראשות שר הביטחון בני גנץ ובהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, סגן ראש השב"כ, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש חטיבת המבצעים במשטרה.

    שר הביטחון ביקש להביע הערכה לפעילות המדויקת והרחבה לאורך סוף השבוע בכלל הגזרות של כלל כוחות הביטחון. עוד ציין שר הביטחון, כי ישראל תמשיך לפעול מול הטרור באופן ממוקד ולבלום את כל מי שיבקש להפר את הסדר הציבורי. לצד זאת, הדגיש שר הביטחון את חשיבות המשך השמירה על חופש הפולחן והכלכלה.

    בהערכת המצב הוצגה התוכנית להמשך פריסת הכוחות הנרחבת בתפר ובמוקדים השונים ביהודה ושומרון במהלך חול המועד, לפי המתווה שגיבש צה"ל. עוד החליט שר הביטחון בהמלצת גופי הביטחון שלא יוטל סגר על אזור יהודה ושומרון בחול המועד וכי ימשיכו להתקיים הערכות מצב בהמשך בהתאם להתפתחויות.

    לאחר הפעילות המשטרתית, ומעצר מאות מתפרעים ומפרי סדר בהר, השקט נשמר. במשטרה הדגישו כי אלמלא הפעילות המשטרתית הנחושה שהייתה ביום שישי למעצר מאות הפורעים, התפילה לא הייתה מתקיימת כסדרה ורבבות המוסלמים הם אלה שהיו נפגעים בעיצומו של חג הרמדאן. עוד הוסיפו לאחר הרגעת הרוחות כי במידה והסדר יישמר תותר כניסת עובדים בימי חול המועד.

    במפלגת רע"מ בראשותו של מנסור עבאס בחרו להדהד את עלילת הדם על 'הפלישה למסגד' ולתקוף את המשטרה במקום לגנות את האלימות הפרועה: "אנו דוחים כל פלישה למסגד אל אקצא ועושים הכול כדי למנוע הפרת קדושתו. נעשה את המוטל עלינו כלפי מסגד אל אקצא וההגנה עליו מכל תוקפנות, אין מקום לשיקולים פוליטיים כשפוגעים בקדושת מסגד אל אקצא".

    קודם לכן, שיגר ח״כ מאזן גנאים מרע״מ לבנט: "לכבוד ראש הממשלה, מר נפתלי בנט. הריני להודיעך כי במידה ולא תופסק פעילות כוחות הביטחון במסגד אלאקצא המבורך לאלתר אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה. ממשלה שמתנהגת באופן כזה בתוך כותלי מסגד אלאקצא הקדוש אין לה זכות קיום. מכל מקום אני קורא לך לפעול מיידית להרגעת הרוחות בכדי לאפשר לכל הדתות לחגוג את חגיהם בשקט ובשלווה".



    0 תגובות